בתחילת השנה נכנס לתוקפו הליך איחוד חשבונות אוטומטי בקרנות הפנסיה החדשות, המהלך נועד לצמצם פגיעה בעמיתים שלהם קיימות מספר קרנות פנסיה לא פעילות.

 

לפי חוזר הצטרפות לקרן פנסיה או קופת גמל מיום 29.9.2016, נקבע הליך לאיחוד חשבונות פנסיה שבהן אין הפקדה של העמית, אל חשבון הפנסיה החדש שאליו הצטרף.

"עמית לא מפקיד" – לפי הגדרה לפי סעיף 24ב(ג) לחוק קופות הגמל, שמתקיימים עבורו שני תנאים:

  • לא הופקדו עבורו כספים לקרן פנסיה בחודשיים שקדמו למועד קבלת הפניה לבירור בקופה המעבירה
  • לא משולמת לו קצבת זקנה או קצבת נכות מקרן הפנסיה

איחוד החשבונות יתבצע בכל הצטרפות לקרן פנסיה מקיפה וכללית החל מ- 1.1.2017, וזאת באופן אוטומטי ללא צורך בחתימה על מסמכי ניוד וללא התערבות אקטיבית של המבוטח או הסוכן.

בפועל, בכל הצטרפות לקרן פנסיה (כולל בררת מחדל או הצטרפות ישירה) ישלח לעמית מכתב שבו יוסבר כי הקרן תפנה לקרנות פנסיה אחרות לקבלת מידע על חשבונות לא פעילים. העמית יכול להתנגד לפניה תוך 45 יום.

אם לא הגיע מכתב התנגדות מהעמית , הקרן תראה בכך הסכמה לאיחוד החשבונות, ותעביר פניה לקרנות הפנסיה תוך 10 ימי עסקים לקבלת המידע. תתקבל תשובה תוך 3 ימי עסקים.

לאחר קבלת המידע תפנה שוב הקרן אל העמית במכתב. ממתינים 45 יום, ואם לא הגיב - ממשיכים בתהליך האיחוד.

באפשרות העמית לאחד רק חלק מהקרנות הלא פעילות שברשותו.

לאחר איחוד החשבונות, תישלח לעמית הודעה על סיום התהליך.

רוצה לשמוע עוד?

שם מלא..
דואר אלקטרוני
טלפון
שם הארגון
captcha
page url
page title

מה תרצה לעשות?

שדות מסומנים בכוכבית, הינם שדות חובה.
פנייתך תענה תוך 2 ימי עסקים

1הורדת טופס

הורד טופס למילוי כבר הורדתי את הטופס, אני רוצה לעבור לשלב הבא

2העלאת מסמכים

3שליחה

הגשת תביעת ביטוח

הגשת תביעת ביטוח
 
איך מגישים תביעה? למי עלי לפנות? אלו מסמכים עלי להציג? כיצד ניתן לזרז את התהליך?
אתה מוזמן לקרוא על הליך הגשת התביעה, להבין כיצד עליך לפעול ולגלות שזה הרבה יותר פשוט ממה שזה נראה.
כל המידע על הגשת תביעת ביטוח

למד עוד:

להירשם לאזור האישי

להירשם לאזור האישי
 
באזור האישי שלך במבטח סימון תוכל לקבל את כל המידע על תוכניות הפנסיה, הביטוח וההשקעות שלך.
 
כמו כן, תוכל לבצע פעולות באופן עצמאי: עדכון פרטים, הזמנת דוחות, תיאום פגישה ועוד... הרשם עכשיו!

 

התחלת עבודה חדשה? ברכותינו!


לצורך הטיפול בתוכניות הפנסיוניות הקיימות שלך, עלינו לקבל מבעוד מועד, פירוט מלא ומקיף של התוכניות שברשותך.
לאחר קבלת מידע זה, נוכל לקיים עמך פגישה לצורך הסדרת ההפרשות הפנסיוניות המשולמות על ידי מעסיקך.
אנא הזן את הפרטים הבאים בטופס, בסיום לחץ "שלח" ותופנה לאתר המסלקה להשלמת פרטי כרטיס אשראי (לזיהוי בלבד)

 

לפדות פיצויים

לפדות פיצויים

 

לפדיון פיצויים או תגמולים בתוכניות הביטוח והפנסיה השונות, יש לשלוח את טופס פדיון הפיצויים או התגמולים בצירוף צילום ת.ז. וספח  + צילום שיק או אישור ניהול חשבון חתום על ידי הבנק, למוקד שירות הלקוחות שלנו.

 

אל תשכח לציין את מספר התוכנית.