דברים שכדאי לדעת על ביטוח החיים שלכם


ביטוח חיים או בשמו "המקצועי" יותר ביטוח ריסק, הנו כיסוי ביטוחי המעניק סכום כסף חד פעמי אשר נקבע מראש על ידי המבוטח בפוליסה. במקרה מוות של המבוטח, אותו סכום כסף יועבר למוטבים שהוגדרו מראש על ידו כמובן במעמד ההצטרפות לביטוח החיים.

בעמוד הזה ריכזנו עבורך את השאלות הנפוצות ביותר בנוגע לביטוח חיים למקרה מוות.

 

אחת השאלות הנפוצות בנוגע לביטוח חיים ריסק היא "למה לשלם מדי חודש על פוליסה שלא אוכל ליהנות ממנה בכלל?"


פרט חשוב ובסיסי על עולם הביטוח, הוא שכל פוליסת ביטוח ומכל סוג, נועדה אך ורק לצורך השבת המצב הכלכלי של המבוטח למצבו ביום שלפני מקרה הביטוח. לצערנו, בביטוח חיים למקרה מוות (ריסק) לא ניתן להשיב את הגלגל לאחור, אך סכום הביטוח אותו רכש המבוטח במקרה הזה, אמור להבטיח למוטבים בפוליסה רמת החיים זהה כלל הניתן לזו שאליה הורגלו לפני מות המבוטח, כי הלוואי שנחיה עד 120 שנים...אבל מה אם לא?
 

האם ביטוח ריסק הוא ביטוח הכרחי עבור כולם?

השאלה הראשונה שאתה צריך לשאול את עצמך על מנת לדעת האם גם יש לך צורך בביטוח ריסק היא האם לאחר מותי, העדר ההכנסה הקבועה מצדי מהווה סיכון כלכלי על מישהו בסביבתי?
אם התשובה שלך לשאלה הזו היא "כן" - אז כדאי לשקול רכישת ביטוח ריסק.
ביטוח חיים למקרה מוות (ריסק), לא נועד רק להורים המפרנסים את ילדיהם, ביטוח חיים נועד לבטח גם מבוטחים שאינם בהכרח בעלי קשר דם עם ילדיהם או נתמכים על ידי המבוטח, למשל קטינים או בגירים אשר המבוטח מוגדר כאפוטרופוס הכלכלי שלהם, דוגמא נוספת-בני משפחה בעלי מוגבלות/נכות אשר שהותם במוסדות או הטיפול לו הם זקוקים ממומן על ידי המבוטח. מבוטחים אלו נקיראים "מבוטחים תלויים".

מי קובע מי הם המוטבים שלי בפוליסת ריסק?


בניגוד לקרנות פנסיה, תכניות חסכון שונות וקופות גמל, המוטבים בביטוח ריסק אינם חייבים להיות בני משפחתו (היורשים החוקיים) של המבוטח בפוליסה. לא פעם שמענו על מקרים בהם מבוטחים אשר הלכו לעולמם והורישו את נכסיהם וכספי הביטוח דווקא לשכנים, למטפל המסור שלהם לאורך השנים, ואפילו מקרה אחד של זוג חתולים מוטבים בפוליסה. לעדכון המוטבים בפוליסת ביטוח חיים ישנה חשיבות גדולה מאוד, שכן אותו אדם המוזכר בסעיף המוטבים הנו היורש על פי אותו ההסכם ועל מנת לערער על כך תידרש התערבות של מערכת המשפט. יתרון נוסף בביטוח חיים הוא שבמידה ואחרי לכתו מותיר אחריו המבוטח חובות, אותם חובות ינוכו מנכסיו השונים המוגדרים כ-"עזבון", בעוד שכספי ביטוח החיים מוגנים מניכוי חובות ומועברים במלואם למוטבים הנקובים בפוליסה. 

 

האם קיים רק סוג אחד של ביטוח חיים?


בעבר ביטוח ריסק סיפק מענה אך ורק לתשלום סכום חד פעמי או קצבה חודשית למוטבים במקרה מוות. כיום חברות הביטוח מתאימות עצמן לצרכי המבוטחים ומעבר לביטוח ריסק הוותיק והמוכר, קיימות פוליסות המעניקות פיצוי כספי במקרה של מוות הנגרם כתוצאה מתאונה ופוליסות מנהלים בעלות רכיב חסכון לפרישה ורכיב של ביטוח חיים למקרה מוות.

איך מחליטים מה סכום הביטוח שיש לקנות בביטוח חיים למקרה מוות ריסק?


בחישוב של סכום הביטוח לו אנו זקוקים כדי להבטיח יציבות כלכלית לבני המשפחה או המוטבים שלנו יש לקחת בחשבון את גילם של המוטבים בפוליסה למשל, ילדים קטנים ככל הנראה יזדקקו לסכום ביטוח גדול יותר וככל שגילם עולה והם פחות נתמכים כלכלית במבוטח-כך ניתן יהיה להקטין את סכום הביטוח הדרוש. שיקול נוסף בהחלטה על סכום ביטוח החיים שנרכוש הוא, אחוז ההכנסה של המבוטח בסך כל משק הבית כלומר: אם המבוטח אני המפרנס היחיד או העיקרי, מן הסתם הפגיעה הכלכלית הצפויה לבני הבית תהיה קשה יותר אם סכום הביטוח שנרכש לא יוכל לתת מענה לפער שנוצר בין ההוצאות לבין ההכנסות של משק הבית.
בסימולטור ביטוח החיים של מגדל, תוכל להזין את נתוני השכר והפרטים האישיים ועל בסיס כך, לקבל הצעת מחיר מסוכני הביטוח שלנו יחד עם המלצה לסכום ביטוח החיים הנדרש לך, על פי הנתונים שהזנת למערכת יחד.
 

האם ביטוח ריסק מכסה את כל מקרי המוות?

ביטוח חיים (ריסק) למקרה מוות יזכה את המוטבים בסכום הביטוח במקרה מוות מכל סיבה שהיא. הסייג היחיד בביטוחי חיים הוא פיצוי בגין מקרה מוות כתוצאה מהתאבדות של המבוטח. במקרה כזה, יהיו זכאים המוטבים לסכום הביטוח הנקוב בפוליסה, רק במידה וחלפה שנה מיום ההצטרפות של המבוטח לפוליסה.

אנו מזמינים אותך לעשות עוד היום, את הצעד הראשון בדרך לביטחון כלכלי ליקרים לך, ליצור עמנו קשר ולרכוש ביטוח חיים למקרה מוות המתאים בדיוק לצרכים שלך ושל בני משפחתך.

 

שים לב: האמור בכתבה זו מהווה מידע מקצועי כללי בלבד ואינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל רישיון. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים באתר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום. אין להעתיק ו/או לפרסם ו/או לצלם ו/או להפיץ ו/או לעשות כל שימוש במידע ו/או כל חלק ממנו ללא רשות בכתב ומראש מאת מבטח סימון סוכנויות לביטוח.