דואג למשפחה שלך? כדאי שתקרא את הכתבה הבאה!

 

אף אחד לא אוהב לחשוב על זה, אבל אם יש לך משפחה, אנו מאמינים שתרצה להמשיך לדאוג לה, גם אם לא תהיה פה. על אף חוסר הנעימות, מומלץ לבצע בחינה תקופתית ועניינית, כדי לבחור את הכיסוי הביטוחי המתאים לצרכים האישיים המשתנים שלך ושל בני משפחתך.

 

מה זה בעצם ביטוח חיים?

 

ביטוח חיים נועד לשמר את הרווחה ואת רמת החיים של בני משפחתך במקרה חלילה של מוות.
גילך ומבנה התא המשפחתי שלך משפיעים על גובה הכיסוי, אבל בכל גיל ובכל מצב חשוב לעשות ביטוח חיים כדי להגן כלכלית על יקירך. חשוב לא פחות לבדוק את מידת התאמת הכיסוי לצרכי בני המשפחה, כדי לוודא שישרת אותם בצורה הטובה ביותר אם יזדקקו לו.

 

 

מה עלי לקחת בחשבון בעת רכישת ביטוח חיים?

 

לפני הכל, עליך לשאול מהו הצורך הכלכלי של התלויים בהכנסתך. יש 5 דברים שכדאי לקחת בחשבון:

 

  • גיל - לגיל יש השפעה על הצורך הביטוחי. ככל שהנך צעיר, חסר נכסים ובעל משפחה צעירה - מומלץ להקפיד על כיסוי ביטוחי מתאים
  • מצב משפחתי – מספר הילדים, גיל הילדים, רמת החיים אליה הם רגילים, הכל צריך להילקח בחשבון. גובה הפיצוי תלוי בהרכב התא במשפחתי, ככל שהילדים צעירים יותר כך כדאי שהפיצוי יהיה גדול יותר
  • צורך - מעבר למענה על צורכי המחייה השוטפים, כדאי לחשוב גם על התוכניות המשפחתיות לעתיד, דוגמת לימודים, חתונה, דיור וכדומה
  • הכנסות התא המשפחתי - מחקרים שנעשו מראים שהתא המשפחתי זקוק ל-85% מההכנסות המלאות לאחר פטירתו של אחד המפרנסים. נתון זה מקבל משמעות רבה יותר במשפחות בהן קיים מפרנס עיקרי או יחידי
  • נכסים והכנסות נוספות – יש לקחת בחשבון נכסים כספיים נוספים שישמשו אף הם לרווחת המשפחה. דירה המשמשת למגורים לא תילקח בחשבון לצורך החישוב, מאחר ומטרת החישוב היא לשמור על רמת חיים זהה של המשפחה, ונרצה להימנע ממימוש דירה זו לצורך מימון המחיה השוטפת.
    אם אתם עדין משלמים תשלומי משכנתא עבור דירתכם, סביר להניח כי הוצאה זו תבוטל, מכיוון שבדרך כלל משכנתא מכוסה בביטוח חיים

 

איך יודעים כמה כסף צריך?

 

התשובה לשאלה זו היא אישית. מטרת הביטוח היא לאפשר ליקרים לך לשמור על רמת חייהם. לכמה יזדקקו ולאיזו תקופה? רק אתה יכול לקבוע. תוכל לבחון את גובה ביטוח החיים שנכון לך כאן בסימולטור.
בנקודות החשובות בחיים, כגון נישואין ולידת ילד, משתנים הצרכים שלך. זה הזמן לבדוק מחדש את ביטוח החיים שלך. מומלץ לפנות לסוכן הביטוח ולבקש לעדכן במידת הצורך את סכומי הביטוח בכל עת. הגדלת סכומי הביטוח מותנית בהצהרה עדכנית על מצב בריאותך הנוכחי ובהסכמתה של חברת הביטוח.

 

מה עוד חשוב לדעת?

 

קיימים שני סוגי כיסויים עיקריים למקרה מוות:

 

  • כיסוי חד פעמי – כלומר המשפחה תקבל פיצוי חד פעמי. כיסוי זה פטור ממס, למעט סכומים שנצברו כפיצויים
  • הכנסה חודשית למשפחה (קצבה) – כלומר המשפחה תקבל פיצוי חודשי

 

אז מה עושים?

 

ניהול סיכונים מחושב של התא המשפחתי יסייע לך לדאוג לרווחה הכלכלית של היקרים לך.
לאחר חשיבה ובחינת מצב הביטוחים הקיים שלך והצרכים של משפחתך, כדאי שתתייעץ עם סוכן הביטוח שלך ותגיע יחד אתו לתמהיל כיסוי נכון ומדויק. תוכל גם לרכוש כמה ביטוחי חיים ולקבל את הפיצוי מכל אחד מהם בנפרד.

בפועל, זה די פשוט, כמו שאחת לתקופה הולכים לרופא שיניים או מבצעים בדיקות רפואיות תקופתיות, כך מומלץ לבצע בחינה תקופתית של ביטוח החיים, בעיקר בצמתי חיים בהם משתנה הרכב המשפחה שלך, כדי לבחור את הכיסוי המתאים לצרכים האישיים המשתנים שלך ושל בני משפחתך.

 

רוצה לדעת עוד על ביטוח חיים (ריסק)  לחץ כאן