לקראת סוף שנת המס 2019 להלן מספר נקודות חשובות:
 
  • מומלץ לפנות לעו"ד מומחה בדיני עבודה לבדיקה האם קיים הסדר מטיב ע"פ צו הרחבה או הסכם קיבוצי המחייב (אתכם כמעסיק) בהפקדה מטיבה, כגון:
    • תחילת הפקדה מידית מתחילת עבודה ולא למפרע
    • שעור הפקדה גבוה מהמינימום (6%+6.5%+6%)
    • הפקדה בגיל הנמוך שנקבע ע"פ צו הרחבה לפנסיה חובה (20 אישה, 21 לגבר)
    • הפקדה לפנסיונר גם אם מקבל קצבה שלא מביטוח לאומי
    • הפקדה מתחילת העסקה בגין עובדים מגיל שנקבע בצו מטיב
    • תשלום בגין רכבי שכר נוספים, כגון שעות נוספות, עמלות וכו' וזאת ללא מגבלת שכר ממוצע במשק (10,273 ₪)
    • הפקדה לתגמולים בגין רכיב הבראה ו/או החזרי הוצאות
    • הפקדה לקרן השתלמות, בגין מקצועות או עובדים במגזר מסוים (כגון :מנהל עבודה, עובד שטח, נהגים)

 

לאיתור: צו הרחבה | הסכם קיבוצי

 

  • צו הרחבה לפנסיה חובה מחייב הפקדה לעובד חדש המבוטח בביטוח פנסיוני כלשהו, לאחר 3 חודשי עבודה או בתום שנת המס – המוקדם מבניהם, למפרע מתחילת העסקה
  • עובד הזכאי להפקדות בגין שנת 2019, יש להפקיד לגמל בשכר דצמבר. הפקדה בגין שנה קודמת תחוייב במס (היה ולא התקבלו הנחיות מהסוכן יש ליצור עמו קשר לפני סגירת השכר או להעביר לקופת ברירת מחדל)
  • בהתאם לתקנה 20-22 לפקודת מס הכנסה, העברת התשלומים לביטוח הפנסיוני תעשה לא יאוחר מהמועד המוקדם מבין אלה:
    • שבעה ימי עסקים מיום תשלום המשכורת החודשית לעובד
    • חמישה עשר ימים מתום החודש שבעדו על המעביד לשלם את המשכורת לעובד
  • הפקדות לקופה עצמאית: מומלץ כי העובד יבצע הפקדה בהעברה בנקאית ישירות לחשבון הבנק של הקופה ויעביר את אישור ההפקדה למעסיק. לתשלום בהמחאות או בהוראות קבע יתכן שיבוצע בשנת מס עוקבת והעובד לא יזכה בהטבות המס.

    למספרי חשבונות בנק של גופים המוסדיים לחץ כאן


  • יש לבדוק מול לשכת השכר כי דווחו בממשק מעסיקים התשלומים הפטורים והתשלומים שאינם פטורים לגבי כל אחד ממרכיבי חשבון קופת הגמל (פיצויים שחויבו במס בהפקדה וקצבה מוכרת) בגין כל חודשי השנה
  • נבקש לחתום מיידית על מסמכים אשר הועברו לחתימתכם ע"י הסוכן הפנסיוני מטעמנו לשם העברתם לגופים לטיפול עוד השנה

 

לחוזר המלא לחץ כאן

מה תרצה לעשות?

ליצור קשר

שדות מסומנים בכוכבית, הינם שדות חובה.
פנייתך תענה תוך 2 ימי עסקים

לעדכן פרטים

1הורדת טופס

הורד טופס למילוי כבר הורדתי את הטופס, אני רוצה לעבור לשלב הבא

2העלאת מסמכים

3שליחה

להגיש תביעת ביטוח

הגשת תביעת ביטוח

הגשת תביעת ביטוח
 
איך מגישים תביעה? למי עלי לפנות? אלו מסמכים עלי להציג? כיצד ניתן לזרז את התהליך?
אתה מוזמן לקרוא על הליך הגשת התביעה, להבין כיצד עליך לפעול ולגלות שזה הרבה יותר פשוט ממה שזה נראה.
כל המידע על הגשת תביעת ביטוח

למד עוד:

להירשם לאזור האישי

להירשם לאזור האישי

להירשם לאזור האישי
 
באזור האישי שלך במבטח סימון תוכל לקבל את כל המידע על תוכניות הפנסיה, הביטוח וההשקעות שלך.
 
כמו כן, תוכל לבצע פעולות באופן עצמאי: עדכון פרטים, הזמנת דוחות, תיאום פגישה ועוד... הרשם עכשיו!

 

להירשם לניוזלטר

להירשם למסלקה

התחלת עבודה חדשה? ברכותינו!


לצורך הטיפול בתוכניות הפנסיוניות הקיימות שלך, עלינו לקבל מבעוד מועד, פירוט מלא ומקיף של התוכניות שברשותך.
לאחר קבלת מידע זה, נוכל לקיים עמך פגישה לצורך הסדרת ההפרשות הפנסיוניות המשולמות על ידי מעסיקך.
אנא הזן את הפרטים הבאים בטופס, בסיום לחץ "שלח" ותופנה לאתר המסלקה להשלמת פרטי כרטיס אשראי (לזיהוי בלבד)

 

לפדות פיצויים

לפדות פיצויים

לפדות פיצויים

 

לפדיון פיצויים או תגמולים בתוכניות הביטוח והפנסיה השונות, יש לשלוח את טופס פדיון הפיצויים או התגמולים בצירוף צילום ת.ז. וספח  + צילום שיק או אישור ניהול חשבון חתום על ידי הבנק, למוקד שירות הלקוחות שלנו.

 

אל תשכח לציין את מספר התוכנית.