כידוע, בשל משבר הקורונה עובדים רבים קיבלו הודעה על יציאתם לחופשה ללא תשלום וכן עובדים קיבלו הודעה ממעסיקם על הפחתת שכרם בשל פגיעה ברווחיות/ תזרמית.

 

על עובד שיצא לחל"ת היה לנקוט צעדים אקטיביים לצורך שמירה על הרצף ועל הכיסויים הביטוחים תוך פרק זמן יחסית קצר (בין 3-5 חודשים).

 

השפעות הפחתה בשכר:

  1. ירידה בכיסוי הביטוחי במהלך ההפחתה ולאחריה
  2. בחזרה לשכר הקודם יידרש העובד בחיתום רפואי מחדש
  3. תקופת אכשרה חדשה- הגדלה בחזרה העולה על השיעור שנרשם בתקנון

לכן עודכנו זמנית התקנות  (עד סוף שנת 2020) כך שהכיסוי הביטוחי ליוצא לחל"ת יוארך ותתאפשר שמירת כיסוי ביטוחי בשל הפחתת שכר.


הפתרונות שניתנו:


עובד שיצא לחל"ת –תנוכה עלות הכיסוי הביטוחי מהיתרה הצבורה לשם שמירתו, וזאת למשך תקופה שאינה עולה על 12 חודשים (במקום 5 חודשים) ובמקרה בו לא תספיק היתרה לרכישת הכיסוי לתקופה זו על הקופה לעדכן את העמית על זכותו להפקיד בעצמו (להעביר בקשה ואמצעי תשלום= הוראת קבע).

עובד ששכרו הופחת מעל 20% החל מפברואר 2020- יוכל להנחות את הקופה תוך שלושה חודשים ממועד הפחתת השכר (ע"י בקשה המופנית לחברה המנהלת) לגבות את עלות הכיסוי הביטוחי שהופחת לצורך שמירה על גובה כיסויים ביטוחיים כפי שהיה לפני כן. את הפרש עלות הכיסוי הביטוחי ניתן לגבות מהיתרה הצבורה או להעביר אמצעי תשלום, זאת לתקופה שלא עולה על 12 חודשים ממועד ההפחתה או סיום ההפחתה.

בנוסף לכך בסיום הפחתת השכר תתאפשר לעמית חזרה לכיסוי הביטוחי שהיה מבוטח בו טרם ההפחתה ללא תקופת אכשרה (קרנות פנסיה) או הצהרת בריאות.

הליך דומה יתרחש בפוליסות ביטוח מנהלים (ההנחיה הורחבה גם לאלו שנפתחו קודם לתיקון התקנות, בשנת 2013 , מלבד פוליסות קלאסיות צמודות למדד שהוצאו עד סוף 2003- מעורב/גימלא/חיסכון).
חשוב! הכתוב מעלה לא חל על עמית שמשך תגמולים או נייד את הקופה לקופה אחרת ועל קרנות פנסיה ותיקות (שנפתחו לפני שנת 1995)- נדרשת הפקדה עצמאית תוך 3 חודשים.

דיווחי מעסקים:

 

  • חברות הביטוח העניקו כיסויים ביטוחיים ללא תשלום למבוטחים שיצאו לחל"ת העומדים בקריטריונים שנקבעו ודווחו בממשק המעסיקים על חל"ת – מבדיקה שערכנו היות ובפעמים רבות היציאה לחל"ת הייתה במהלך החודש, נוצרו מצבים בהם העובד קיבל שכר חלקי, והפקדה שחולקה בין שתי קופות לא הספיקה.
    לדוגמא:
    שכר מלא 8000 ₪ חולק ע"פ הנחיות 6000 ₪ לקרן פנסיה ו-2000 ₪ לביטוח מנהלים – והעובד עבד חצי חודש והרוויח 4000 ₪ ויצא לחל"ת.
    כתוצאה מכך קרן הפנסיה קיבלה דמי גמולים בגין שכר 4000 ₪ ודווח בגינה קוד חל"ת ואילו ביטוח המנהלים לא קיבל דמי ביטוח כלל ודווח קוד היעדר שכר ולא חל"ת, על מנת והעובד יזכה להטבה שהעניקו חברות הביטוח.
    יש לבדוק מול לשכת השכר כי הדיווח בוצע כראוי ובמקרה בו דווח בטעות היעדר שכר יש לבצע ממשק מתקן.
  • חזרה ויציאה לחל"ת – יש לדווח בהקדם למבטח סימון טרם העברת ממשק המעסיקים כי העובד שב לעבודה או יצא לחל"ת
  • הפחתת שכר צפויה – יש לדווח למבטח סימון על המהלך טרם העברת הממשק היות ונדרשות כתוצאה מכך לעיתים שינויים בהנחיות ו/או טיפול בשמירת הביטוחים כמוזכר מעלה

מה תרצה לעשות?

ליצור קשר

שדות מסומנים בכוכבית, הינם שדות חובה.
פנייתך תענה תוך 2 ימי עסקים

לעדכן פרטים

1הורדת טופס

הורד טופס למילוי כבר הורדתי את הטופס, אני רוצה לעבור לשלב הבא

2העלאת מסמכים

3שליחה

להגיש תביעת ביטוח

הגשת תביעת ביטוח

הגשת תביעת ביטוח
 
איך מגישים תביעה? למי עלי לפנות? אלו מסמכים עלי להציג? כיצד ניתן לזרז את התהליך?
אתה מוזמן לקרוא על הליך הגשת התביעה, להבין כיצד עליך לפעול ולגלות שזה הרבה יותר פשוט ממה שזה נראה.
כל המידע על הגשת תביעת ביטוח

למד עוד:

להירשם לאזור האישי

להירשם לאזור האישי

להירשם לאזור האישי
 
באזור האישי שלך במבטח סימון תוכל לקבל את כל המידע על תוכניות הפנסיה, הביטוח וההשקעות שלך.
 
כמו כן, תוכל לבצע פעולות באופן עצמאי: עדכון פרטים, הזמנת דוחות, תיאום פגישה ועוד... הרשם עכשיו!

 

להירשם לניוזלטר

להירשם למסלקה

התחלת עבודה חדשה? ברכותינו!


לצורך הטיפול בתוכניות הפנסיוניות הקיימות שלך, עלינו לקבל מבעוד מועד, פירוט מלא ומקיף של התוכניות שברשותך.
לאחר קבלת מידע זה, נוכל לקיים עמך פגישה לצורך הסדרת ההפרשות הפנסיוניות המשולמות על ידי מעסיקך.
אנא הזן את הפרטים הבאים בטופס, בסיום לחץ "שלח" ותופנה לאתר המסלקה להשלמת פרטי כרטיס אשראי (לזיהוי בלבד)

 

לפדות פיצויים

לפדות פיצויים

לפדות פיצויים

 

לפדיון פיצויים או תגמולים בתוכניות הביטוח והפנסיה השונות, יש לשלוח את טופס פדיון הפיצויים או התגמולים בצירוף צילום ת.ז. וספח  + צילום שיק או אישור ניהול חשבון חתום על ידי הבנק, למוקד שירות הלקוחות שלנו.

 

אל תשכח לציין את מספר התוכנית.