ב - 08/07/2018 תוקן חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל) 2018.

התיקון קובע כי על המעסיק להודיע לקופה על התנגדות לשחרור כספי הפיצויים תוך 4 חודשים מסיום יחסי העבודה.

מעסיק הסבור כי לפי הסדר בינו לבין העובד או לפי עילה חוקית מסוימת - העובד אינו זכאי לקבל את כספי פיצויי פיטורים, יצטרך להוכיח זאת בתוך תקופה של 4 החודשים.

לשם כך יוטל על המעסיק להנפיק מסמכים המצביעים על כך, לדוגמא:

  • פסק דין הקובע שעבודת העובד הופסקה בגין סיבות שאינן מזכות אותו בפיצויים/ אישור על פניה להליך משפטי
  • הצגת הסכם שנחתם בעת העסקה לגבי כך שהכספים אינם שייכים לעובד, כאשר בנוסף העובד יצטרך לאשר זאת במועד שלאחר תום העסקתו

אם בתום התקופה לא פנה המעסיק לקופת הגמל בליווי אחד המסמכים הנדרשים, העובד יהיה זכאי לפיצויי פיטורים.

לאחרונה הוצג בתקשורת מקרה בו החברה המנהלת לא הסכימה לשחרור כספי הפיצויים, בשל חתימת העובד על האישור הכללי לפי סעיף 14, כאשר העובד ביקש למשוך את כספי הפיצויים בניגוד לתנאי האישור הכללי לפיו משיכה מותנית בקיום אירוע מזכה (גיל 60, מוות או נכות), מרשות שוק ההון נמסר כי בכוונת הרשות לפרסם הבהרות בעניין זה, כאשר נראה כי גם במקרה כזה יהיה רשאי העובד למשוך את כספי הפיצויים, אם המעסיק לא ימציא איזה מהמסמכים הנדרשים (פסק דין, אישור על הגשת הליך משפטי או הסכם שנחתם לאחר סיום יחסי העבודה).

לנוסח החוק המחייב

 

לדף עדכון ממשרד עו"ד יונתן, בריק ושות'

רוצה לשמוע עוד?

שם מלא..
דואר אלקטרוני
טלפון
שם הארגון
captcha
page url
page title

מה תרצה לעשות?

שדות מסומנים בכוכבית, הינם שדות חובה.
פנייתך תענה תוך 2 ימי עסקים

1הורדת טופס

הורד טופס למילוי כבר הורדתי את הטופס, אני רוצה לעבור לשלב הבא

2העלאת מסמכים

3שליחה

הגשת תביעת ביטוח

הגשת תביעת ביטוח
 
איך מגישים תביעה? למי עלי לפנות? אלו מסמכים עלי להציג? כיצד ניתן לזרז את התהליך?
אתה מוזמן לקרוא על הליך הגשת התביעה, להבין כיצד עליך לפעול ולגלות שזה הרבה יותר פשוט ממה שזה נראה.
כל המידע על הגשת תביעת ביטוח

למד עוד:

להירשם לאזור האישי

להירשם לאזור האישי
 
באזור האישי שלך במבטח סימון תוכל לקבל את כל המידע על תוכניות הפנסיה, הביטוח וההשקעות שלך.
 
כמו כן, תוכל לבצע פעולות באופן עצמאי: עדכון פרטים, הזמנת דוחות, תיאום פגישה ועוד... הרשם עכשיו!

 

התחלת עבודה חדשה? ברכותינו!


לצורך הטיפול בתוכניות הפנסיוניות הקיימות שלך, עלינו לקבל מבעוד מועד, פירוט מלא ומקיף של התוכניות שברשותך.
לאחר קבלת מידע זה, נוכל לקיים עמך פגישה לצורך הסדרת ההפרשות הפנסיוניות המשולמות על ידי מעסיקך.
אנא הזן את הפרטים הבאים בטופס, בסיום לחץ "שלח" ותופנה לאתר המסלקה להשלמת פרטי כרטיס אשראי (לזיהוי בלבד)

 

לפדות פיצויים

לפדות פיצויים

 

לפדיון פיצויים או תגמולים בתוכניות הביטוח והפנסיה השונות, יש לשלוח את טופס פדיון הפיצויים או התגמולים בצירוף צילום ת.ז. וספח  + צילום שיק או אישור ניהול חשבון חתום על ידי הבנק, למוקד שירות הלקוחות שלנו.

 

אל תשכח לציין את מספר התוכנית.