ב- 25/12/16 פרסמה רשות המיסים הנחיות למעסיקים אשר ברשותם קופה מרכזית לפיצויים.

 

להלן תקציר ההנחיות:

  • על המעסיק לבדוק האם קיימת תביעה משפטית המתייחסת לפיצויי פיטורים בנוגע לעובדים אשר תחילת העסקתם עד שנת 2007.
    כספי פיצויים בלבד אשר נתבעו ע"י עובדים אלו, ירשמו כ"סכום במחלוקת"
  • בדיקת עתודה לפיצויים מול היעודה בקופות האישיות לעובדי 2007 – ההפרש ירשם כ"סכום לעובדי 2007"
  • יש לבצע חישוב של: "העודף בקופה מרכזית" = יתרות הכספים בקופה פחות (("סכום במחלוקת" + "סכום לעובד 2007") כפול 110%)
  • הסכום שהוגדר כ"העודף בקופה המרכזית" – לא תוכר בגינו הפקדה לפיצויים ב-2017 עד לניצול מלא של ה"עודף". תינתן הוראה לקופה המרכזית להעביר את ה"עודף" לקופות האישיות של כלל העובדים ללא קשר לתחילת העסקתם. להוראה זו יצורף אישור של רו"ח או עו"ד כי הכספים המועברים מקורם ב"עודף בקופה המרכזית". אין צורך לצרף אישור מס הכנסה למהלך. העברה זו לא תחשב כהוצאה היות וההפקדה המקורית לקופה נרשמה בעבר כהוצאה
  • את הסכום שנותר, פחות ה"סכום שבמחלוקת", ניתן להשלים ל"עובדי 2007" ללא אישור נוסף ממס הכנסה, גם הפקדה זו לא תחשב כהוצאה מאותה סיבה
  • הפקדות אלו הינן חלף הפקדה לפיצויים לקופות השוטפות של העובדים
  • מדי שנה יערך חישוב ע"פ ההנחיות מעלה, האישור יצורף לדוח השנתי של המעסיק שמוגש למס הכנסה וזאת עד לחיסול מוחלט של הקופה המרכזית
  • כספים שלא הופקדו בקופות האישיות ע"פ החוזר המצ"ב ונפדים ע"י המעסיק, יראו אותם כהכנסה חייבת במס – ראו סעיף 2.3 בחוזר
  • תשלום (השלמה) מהקופה לבעל שליטה, מוגבל ב- 12,230 ₪ לשנת ותק ולא ניתן לקזז בגינו הפסד כנגד עודף תשלום לבעל השליטה
  • ניתנה למעסיקים תקופה של 6 חודשים (החל מ- 25/12/16) להסדרת בעלות על קופה מרכזית לשם תשלום פיצויי פיטורים והשלמות פיצויים לעובדים שהועברו בין חברות בהן הבעלות לא הייתה זהה. ראו סעיף 2.4 לחוזר
  • אם לא תתקבלנה בקופה המרכזית הנחיות עד 31/12/18, תנכה הקופה מס במקור בגובה 40% מהיתרה

הכתוב הוא תקציר בלבד וחוזר 6/2016 המצ"ב הוא הקובע.

 

לחוזר לחץ כאן>

רוצה לשמוע עוד?

שם מלא..
דואר אלקטרוני
טלפון
שם הארגון
captcha
page url
page title

מה תרצה לעשות?

ליצור קשר

שדות מסומנים בכוכבית, הינם שדות חובה.
פנייתך תענה תוך 2 ימי עסקים

לעדכן פרטים

1הורדת טופס

הורד טופס למילוי כבר הורדתי את הטופס, אני רוצה לעבור לשלב הבא

2העלאת מסמכים

3שליחה

להגיש תביעת ביטוח

הגשת תביעת ביטוח

הגשת תביעת ביטוח
 
איך מגישים תביעה? למי עלי לפנות? אלו מסמכים עלי להציג? כיצד ניתן לזרז את התהליך?
אתה מוזמן לקרוא על הליך הגשת התביעה, להבין כיצד עליך לפעול ולגלות שזה הרבה יותר פשוט ממה שזה נראה.
כל המידע על הגשת תביעת ביטוח

למד עוד:

להירשם לאזור האישי

להירשם לאזור האישי

להירשם לאזור האישי
 
באזור האישי שלך במבטח סימון תוכל לקבל את כל המידע על תוכניות הפנסיה, הביטוח וההשקעות שלך.
 
כמו כן, תוכל לבצע פעולות באופן עצמאי: עדכון פרטים, הזמנת דוחות, תיאום פגישה ועוד... הרשם עכשיו!

 

להירשם לניוזלטר

להירשם למסלקה

התחלת עבודה חדשה? ברכותינו!


לצורך הטיפול בתוכניות הפנסיוניות הקיימות שלך, עלינו לקבל מבעוד מועד, פירוט מלא ומקיף של התוכניות שברשותך.
לאחר קבלת מידע זה, נוכל לקיים עמך פגישה לצורך הסדרת ההפרשות הפנסיוניות המשולמות על ידי מעסיקך.
אנא הזן את הפרטים הבאים בטופס, בסיום לחץ "שלח" ותופנה לאתר המסלקה להשלמת פרטי כרטיס אשראי (לזיהוי בלבד)

 

לפדות פיצויים

לפדות פיצויים

לפדות פיצויים

 

לפדיון פיצויים או תגמולים בתוכניות הביטוח והפנסיה השונות, יש לשלוח את טופס פדיון הפיצויים או התגמולים בצירוף צילום ת.ז. וספח  + צילום שיק או אישור ניהול חשבון חתום על ידי הבנק, למוקד שירות הלקוחות שלנו.

 

אל תשכח לציין את מספר התוכנית.