"נניח שאנחנו הולכים ברחוב ומחפשים מסעדה לאכול בה צהריים.
אנו רואים שתי מסעדות: אחת מהן קטנה ויש בה שולחן וחצי מלאים, ואילו זו שמולה גדולה ומלאה עד אפס מקום, ובחוץ עוד משתרך תור ארוך.
איפה נרצה לשבת?" – כך משיב מוטי חנוכי, מנהל הפיתוח העסקי במבטח סימון, בעל ניסיון של מעל 40 שנות ניסיון בביטוח פנסיוני והקשר בין יועצים ומעסיקים, כשנשאל מדוע מבחינתם של היועצים הפנסיוניים, גודל הסוכנות שהם ממליצים עליה ללקוחותיהם הוא קריטריון חשוב ומכריע.
 
אם שיקולי הגודל והמוניטין (הקשורים לרוב גם לוותק ולניסיון) תקפים בבחירת המקום בו נאכל צהריים, קל וחומר שהם משליכים על סוגיה בוערת וחשובה הרבה יותר: החיסכון הפנסיוני של עובדינו.
בדיוק בשביל זה קיים היועץ הפנסיוני, שתפקידו לייעץ לארגונים ולחברות בצורה אובייקטיבית ככל האפשר בדבר המוצרים הפנסיוניים הקיימים בשוק, וכן להמליץ להם על סוכנות הביטוח שתוכל להשיג עבורם את אותם מוצרים בתנאים הטובים ביותר.
 

בעזרת חנוכי, סקרנו את חמש הסיבות העיקריות שהופכות את גודל סוכנות הביטוח לאחד הפרמטרים החשובים ביותר ליועצים הפנסיוניים:

הצלחת היועץ תלויה בהצלחת הסוכנות 

"כשהיועץ נפגש עם לקוחות פוטנציאליים הוא צריך להציג להם רקורד של הצלחות עם לקוחות קודמים, לרבות שיפור בתנאים ובמדדים לאורך זמן בחברות איתן הוא עבד. הסיכוי הגדול ביותר לקצור הצלחות כאלה הוא עם סוכנויות גדולות וחזקות, שיכולות להקנות הטבות וגב ביטוחי חזק ויציב בשעת הצורך", אומר חנוכי.
 

יכולת השקעה במערכות מחשב , מערכות שמירת נתונים ואבטחת מידע

כדי להגן על פרטיות המידע האישי העצום אודות לקוחותיה, סוכנות ביטוח גדולה משתמשת בכלי אבטחת המידע המתקדמים ביותר. אם היא בעלת משאבים מספיקים, היא אף משקיעה בהגנה מפני מתקפות סייבר (באמצעות יצירת תיקיות אופטיות, למשל).
חנוכי מוסיף כי "כוח אדם רב גם מאפשר לסוכנות לבצע בקרה תקופתית לחברות הביטוח עצמן, ולוודא כי הן עושות את המיטב עבור המבוטחים שלהן".
 

אפשרויות בחירה

"ליועץ הפנסיוני חשוב לאפשר ללקוחותיו מגוון בחירה רחב ככל האפשר בכל הקשור לסוכנים שמולם הם עובדים", אומר חנוכי.
"בסוכנות קטנה, ודאי בסוכנויות עם מספר עובדים מצומצם או כאלו העובדות במתכונת של סוכן אחד -  One man show, אם לא נוצרת כימיה בין החברה לסוכן, שני הצדדים נמצאים בבעיה.
לעומת זאת, בסוכנות ביטוח גדולה ניתן לבחור בין עשרות מנהלי תיקים ואף יותר מזה. לעתים אף ביצענו הצרחה בין מנהלי תיקים כדי להתאים לאופי ולצרכים של הלקוח.
בסופו של דבר אנשים עושים עסקים עם אנשים. בגוף גדול יש לך יותר אפשרויות – וזה שווה המון".
מקום נוסף שבו אלמנט הבחירה בא לידי ביטוי הוא מקרים בהם חברות גדולות המעסיקות אלפי עובדים מעוניינות להוסיף כיסוי מסוים לכלל העובדים.
"בעוד סוכנות קטנה לא מסוגלת לספק לחברה את השירות הזה בזמן קצר, סוכנות גדולה יכולה להעמיד לטובת העניין כמה עשרות סוכנים שייפגשו עם אלפי עובדי החברה באופן מיידי, ובתוך שבוע-שבועיים יטפלו בבקשה".
 

בדיקת תקינות רטרואקטיבית

כשרוצים לבדוק בדיעבד את טיב ההפרשות של חברת הביטוח לחסכונות המבוטחים ולוודא כי הכל נעשה בהתאם להסכם עמם, לסוכנות ביטוח גדולה יש יתרון גדול.
היכולת לבצע בקרה גם עשרות שנים אחורה, ולבדוק שכל הפקדה קיבלה ערך ושווי פיצויים מתאים, שמורה רק לסוכנות ביטוח עם מערכות מפותחות השומרות, עוקבות ומנטרות את כל הפרטים לאורך זמן.
 

מישהו לרוץ איתו 

עבור חברות בתחילת דרכן העובדות בהיקפים נמוכים יחסית, סוכנות ביטוח קטנה עשויה להיות אטרקטיבית לאור הגמישות והזמינות שהיא מאפשרת. עם זאת, לאורך זמן ועם גדילת החברה המבוטחת, תתקשה הסוכנות לבצע מהלכים בסדרי גודל רחבים יותר.
בדיוק כפי שעו"ד שערך את חוזה השכירות הראשון של החברה, כנראה לא יהיה עו"ד שיהיה חלק מההנפקה או המיזוג שלה.
"לכן", אומר חנוכי, "לחברות המצפות לצמיחה בקצב גבוה פשוט לא כדאי להפקיד את הטיפול בנושאים הפנסיוניים בידי גופים קטנים או בינוניים.
"יתרה מזאת, סוכנות קטנה המבוססת על איש מקצוע אחד, מחונן ככל שיהיה, מוגבלת ב'זמן מדף' בעוד סוכנות ביטוח גדולה יודעת להעביר את המידע שצברה הלאה, וליבת העשייה שלה נשארת כפי שהייתה עם הקמתה גם עשרות שנים קדימה גם כאשר אנשי הצוות מתחלפים".
"יועצים מנוסים יודעים שצריך להיערך לכל מקרה ביטוחי שהוא. לכן, כשמבוטח נתקל בבעיה שנמצאת ב'תחום האפור', חשוב שיהיה מאחוריו גוף מספיק חזק שיוכל 'לדפוק על השולחן' בעוצמה כזו שתגרום לחברת הביטוח להיעתר ולסייע לו".
 
חנוכי מספק דוגמא קונקרטית: טכנאי אלקטרוניקה שחלה בצהבת וכתוצאה מכך איבד את מאור עיניו. הטכנאי טען לאובדן כושר עבודה, בעוד חברת הביטוח טענה שהוא אינו עונה על ההגדרה של אי-כשירות וכי באפשרותו לעבוד כפקיד.
"במסגרת התביעה שהגיש הטכנאי נגד חברת הביטוח, מבטח סימון הציעה לחברת הביטוח לגייס את הטכנאי לעבוד אצלה כפקיד, בהמשך למודעת דרושים שאותה חברת ביטוח פרסמה. באותו היום חברת הביטוח הסכימה לשלם לעובד את סכום התביעה במלואו".
 
לסיכום: כמאמר המשפט "מיליארד סינים לא טועים", הגודל שנוצר ממוניטין של עשרות שנים ומעשרות אלפי לקוחות, אכן קובע.
 
אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם המומחים של מבטח סיימון והבטיחו את כספכם ועתידכם בידיים הטובות ביותר.
 
 
לתשומת ליבך: האמור בכתבה זו מהווה מידע מקצועי כללי בלבד ואינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל רישיון.
כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים באתר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד.
בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.
אין להעתיק ו/או לפרסם ו/או לצלם ו/או להפיץ ו/או לעשות כל שימוש במידע ו/או כל חלק ממנו ללא רשות בכתב ומראש מאת מבטח סימון סוכנויות לביטוח.