למה חשוב להמשיך ולשמור את טופסי 106, לצמיתות?

 

בימים אלה הנך צפוי לקבל טופס 106 יחד עם תלוש השכר.
טופס 106 מרכז את כל המידע שמופיע בתלושי השכר ברמה שנתית: למשל טופס זה כולל ריכוז של סכומי השכר ששולם לך, המס ששילמת, הפקדות לפנסיה שהופקדו עבורך וכדומה.

טופס זה נדרש לצורך שימושים רבים, ובין היתר:

  • הוכחה על תשלומים ששילמת לביטוח לאומי ולמס הכנסה
  • אישור לתיאומים מול מס הכנסה כדי לקבל החזרי מס ופטורים ממס
  • אישור לביטוח לאומי על תשלומי ביטוח כשכיר, למשל אם חויבת בדמי ביטוח לאומי על אף שעבדת כשכיר והמעסיק שילם עבורך
  • לחישוב קצבה מוכרת (כלומר קצבה פטורה ממס) בעת פרישה

חשוב לנו לציין, שהדוחות השנתיים שנשלחים מחברות הביטוח, פנסיה וגמל, כמו גם תלושי השכר החודשיים שלך, אינם יכולים לשמש תחליף לטופס 106, זאת משום שבחלק מהמקרים חסרים שם פרטים שנמצאים בטופס זה, ובכל מקרה רשויות ממשלתיות מתנות את קבלת ההחזרים ו/או זכאות לפטור ממס ו/או קצבאות בקבלת טופס 106.

לאור כל זאת, אנו ממליצים לך להמשיך ולשמור את טפסי 106, לצמיתות.

 

שים לב: האמור בכתבה זו מהווה מידע מקצועי כללי בלבד ואינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל רישיון.  כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים באתר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום. אין להעתיק ו/או לפרסם ו/או לצלם ו/או להפיץ ו/או לעשות כל שימוש במידע ו/או כל חלק ממנו ללא רשות בכתב ומראש מאת מבטח סימון סוכנויות לביטוח.