קבעת פגישה עם סוכן הביטוח ואתה רוצה לצאת מהפגישה עם הבנה כוללת של החסכונות והביטוחים הפנסיונים שלך ולוודא שהם מתאימים לך ולצרכים שלך ושל משפחתך.

 

רשימת שאלות מוכנה מראש יכולה לסייע לך לצאת מהפגישה עם כל המידע הנחוץ ובמידת הצורך לבצע את השינויים הנדרשים.



 

1. איפה הכסף?


סוכן הביטוח מגיע בדרך כלל לפגישה עם דוח פשוט וברור שמראה את מצב הביטוח שלך והיכן מושקע הכסף שלך. זוהי נקודת ההתחלה ומכאן תוכלו יחד לבדוק מה עדין נכון ומתאים לך ומה כדאי לשנות.


 

2. למה כדאי לי לבחור דווקא במוצר או בגוף השקעות כזה או אחר?


קרן פנסיה או ביטוח מנהלים? קרן השתלמות בחברה זו או בחברה אחרת? אתה משקיע סכומים גבוהים בחסכונות ובביטוחים, וחשוב שתהיה שותף בבחירות השונות ותוודא שהן מותאמות לך ולצרכים שלך.


 

3. האם אני חוסך מספיק לפנסיה?


באזור האישי שלך  באתר מבטח סימון, תוכל לצפות בתחזית פשוטה המבוססת על הצבירה שלך עד למועד הדוח, אולם אם מעניין אותך לדעת כמה כסף יהיה לך לאחר הפרישה, ניתן לבצע יחד עם סוכן הביטוח תחזית מורכבת יותר, הכוללת צפי המשך הפקדות. התחזית הזו היא בעצם סימולציה, וצריך להניח בה הנחות שונות על שינויים בתשואות, שינויים בשכר וכדומה, אולם היא מאפשרת הבנה מעמיקה יותר של הסכום שיהיה לך בעת הפרישה, ומענה לשאלה האם החיסכון שלך מספיק.


 

4. האם החיסכון מנוהל ברמת הסיכון המתאימה לי?


בחלק מתכניות הפנסיה ניתן להתאים את מסלול ההשקעות לרמת הסיכון המועדפת עליך. בפגישה חשוב להבין האם ניתן לבצע התאמה כזו ואם כן, לבחור את רמת הסיכון המתאימה לך.


 

5. מי המוטבים שלי?


מוטב הוא מי שיקבל את סכומי הביטוח במקרה של מוות חלילה. חשוב לוודא שהמוטבים שלך מעודכנים, בעיקר אם חל שינוי במצבך המשפחתי.


 

6. כמה דמי ניהול אני משלם?


במוצרים שונים יש דמי ניהול שונים, וחשוב לבדוק את דמי הניהול יחד עם פרמטרים נוספים כמו מדדי שירות, איתנות פיננסית, סוג המוצר וכדומה.
אם מגיעה לך הטבה בדמי הניהול כחלק מהסכם כולל עם החברה שלך, חשוב לוודא שאתה אכן נהנה ממנה.


 

7. האם החיסכון הפנסיוני שלי כולל ביטוח חיים?


מחקרים שנעשו מראים שהתא המשפחתי זקוק ל-85% מההכנסות המלאות לאחר פטירתו של אחד המפרנסים. ביטוח חיים יאפשר למשפחתך שמירה על רמת החיים אליה התרגלו. כדאי גם לבדוק שהביטוח מתאים לצרכים שלך, במיוחד אם חל שינוי במצבך המשפחתי.

השאלות הללו יסייעו לך ולסוכן האישי שלך להפוך את הפגישה ליעילה וממוקדת. פגישה נעימה ובהצלחה!

רוצה לקבוע פגישה כבר עכשיו? ליצירת קשר באתר, מייל או טלפון.


שים לב: האמור בכתבה זו מהווה מידע מקצועי כללי בלבד ואינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל רישיון.  כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים באתר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום. אין להעתיק ו/או לפרסם ו/או לצלם ו/או להפיץ ו/או לעשות כל שימוש במידע ו/או כל חלק ממנו ללא רשות בכתב ומראש מאת מבטח סימון סוכנויות לביטוח.